Filmes fegyverek - 1. rész - frissített

2014. július 23. 08:32 - Kővári György Márió

Amikor az első ősember egy bottal fejbe verte a másodikat, mert annál nagyobb mamutcomb volt, a homo sapiens feltalálta a fegyverrel elkövetett gyilkosságot.

Az ölés erkölcsi mibenlétébe inkább nem megyek bele, helyette viszont foglalkozzunk a fegyverekkel, melyek végigkísérték az emberi történelmet, és elkerülhetetlenül vezető szerepet kaptak a filmekben is. Elsősorban persze az amerikaiak tömik tele a filmjeiket fegyverekkel, hiszen ők ezzel tudnak (jobban) azonosulni, és bár e cikkben nem célom az "ölőszerszámok" népszerűsítése, mégis, a filmekben szereplő szúró- és vágóeszközök, szilárd vagy energialövedéket kibocsátó lőfegyverek között számtalan akad, melyek az évek során kiemelkedtek társaik közül, mert egy bizonyos színész használta őket egy bizonyos filmben, vagy mert a megjelenésük volt annyira különleges, szokatlan, esetleg vicces.

A sötétség serege jó példa arra, amikor egy eredetileg teljesen másra tervezett eszköz fegyverré válik. Ehhez persze kell egy elveszített kéz, na meg néhány gonosz halott, akiket a horrorfilmek egyik legalapvetőbb kellékével, egy láncfűrésszel lehet végleg kicsinálni.

Star Trek-sorozatokban és filmekben látható klingon bat'leth egy különleges, kétkezes kard, ami szakértő kézben halálos eszközzé válhat. Kialakítása szerint alkalmas szúrásra és vágásra is, az avatatlan használóra nézve pedig ugyanolyan végzetes lehet, mintha egy vérbortól berúgott, ordító klingon rohanna utána egy ilyet lóbálva.

nuncsaku eredetileg mezőgazdasági szerszám volt, amit a kínai parasztok kezdtek fegyverként használni, hogy megvédjék magukat a fosztogatóktól. A nyugati filmekben talán Bruce Lee kezében tűntek fel először, például A sárkány színre lépben. Állítólag Lee annyira gyorsan mozgott (és nem csak fegyverekkel), hogy a szokásoshoz (24 fps) képest magasabb képfrekvenciával (32 fps) mentek a kamerák forgatás közben, hogy az utólag normál sebességgel vetített képsorokon jobban lehessen látni a színész villámgyors mozdulatait.

A távol-keleti harcművész-mozik között dobogós helyen állnak a nindzsa-filmek, melyek a '80-as évek magyar videókorszakának slágerei voltak. A nindzsa színre lépett, visszatért, volt Amerikai nindzsa is, öltözhettek vörös, fehér és fekete színű ruhába, egy dolog azonban közös volt bennük: a pusztakezes bunyó mellett mindannyian egy rakás tőrt és kardot használtak, na meg a híres dobócsillagokat, ún. shurikeneket, amiket gyerekként mi sem győztünk alumíniumlapokból kifaragni, hogy aztán a könyvespolcba vagy a kertben álló fákba hajigáljuk.

- Nick, add oda neki a tárcádat!
- Minek?
- Mert kés van nála!
- Ne röhögtess! EZ kés!
És még borotválkozni is lehet vele; mindez az első, és legjobb Krokodil Dundee-filmben. A veszélyes szerszámot amúgy egy John Bowring nevű ausztrál fegyverkészítő mester alkotta a film kedvéért.

Freddy Krueger pengés kesztyűje 1984, vagyis az első Rémálom az Elm utcában óta legendaszámba megy a horrorrajongók között. A sajátságos kellék kitalálásához és tervezéséhez egy macska karmai adták az ihletet.

Goldfinger ázsiai jobbkezének híres kalapjában kiélesített fémkarima húzódik, ami akár egy kőszobor fejét is képes lenyisszantani, ha gazdája megfelelően hajítja el - Oddjob pedig ritkán hibázik.

Ennyi szúró- és vágóeszköz után jöjjön valami más. Amikor a Bosszúvágy 3-ban már nincs más megoldás, Charles Bronson elküldet Wildey-ért, aki nem egy személy, hanem egy hatalmas kéziágyú, nevezetesen egy .475-ös Wildey Magnum. Sokatmondó tény, hogy ezt a pisztolyt eredetileg vadászat céljából tervezték, súlya pedig közel két kiló.

Terminátor 2-ben a T-800-as által használt, lefűrészelt válltámaszú puska egy 1887-es Winchester shotgun.

A film végén Linda Hamilton egy Remington 870 Folding Stockkal lövi a T-1000-est.

A nagy irodaházi lövöldözésnél szerepel egy GE M134 Minigun,

egy M79-es gránátvető,

és egy MM1-es gránátvető.
A jövőbeli háborúban a terminátorok egyik fegyvere egy Westinghouse M95A1 fantázianevű plazmapuska, ami természetesen nem valódi, hanem kellék, alapja egy Calico M960.

Az ötödik elem, Jean-Baptiste Emanuel Zorg és az ő ZF-1-ese. Könnyű. Állítható fogantyú, egyszerre jobb- és balkezes. Négy részre szedhető, nem mutatja ki a röntgen, utcai harcra kiváló. Valamit a tűzerőről: titán utántöltő, 3000 tár, lövésenként 300 golyó. Az ismétlőgombbal - szintén Zorg-találmány - halálbiztos. Egy lövés - az ismétlő az összes többi golyót ugyanoda küldi. És befejezésként a régi jó Zorg-slágerek: rakétavető, nyílvető - robbanó- vagy méregfejjel, nagyon praktikus -, a híres hálóvető, az ellenállhatatlan lángszóró - a kedvencem. És a fináléra: a vadiúj jégkocka-módszer. Csak a piros gombot ne nyomjuk meg.

- K! Adjon neki is fegyvert!
- Atomizáló. 4-es sorozat.
- Na, végre, ez kell nekem!
Zajos Tücsök.
- Hé, K... na neee... ne játsszon velem, maga egy 4-es sorozatú atomizélő ágyút kap, én meg egy ilyen tücsökpöcsöt?!
Mindez az első Men In Blackben volt.

 Az EXistenZben látható organikus fegyver javarészt csontokból és izomszövetekből áll, lövedéke pedig emberi fog. Szerintem egy zsíros csirkecombra hasonlít.
 
Here's Johnny! - mondta Jack Nicholson a Ragyogásban, majd egy fejszével kezdte betörni a fürdőszoba ajtaját, hogy elkapja a feleségét. Mivel a színész önkéntes tűzoltóként dolgozott egy ideig, gyakorlott volt az ilyenfajta szekercék használatában, így rövid idő alatt végzett az ajtóval. A díszleteseknek emiatt több, új kellékajtót kellett építeniük, hogy a forgatás során legyen szétvágható "nyersanyag".
 
 
Az Amerikai pszichóban Petrick Bateman is fejszét használ, hogy áldozatait megölje. Állítólag Christian Bale-t le akarták beszélni erről a szerepről, mondván, tönkre fogja tenni a karrierjét. Finoman szólva is tévedtek.
 
Sex Machine érdekes alakú pisztolyának előbukkanása alighanem az egyik legemlékezetesebb pillanat azAlkonyattól pirkadatigban. A különleges szerszámot Tom Savini, speciáliseffekt-guru és horrorfilm-rendező viseli.
 
Cobra című Stallone-filmben látható ez a különleges kialakítású kés, amivel az Éjszakai Mészáros szedte áldozatait.
 
Marion Cobretti hadnagy (aki szerint az Alice férfiasabb keresztnév) egy 9 mm-es Gold Cup Coltot használ, aminek markolatán egy kobrát ábrázoló rajz látható.
 
A lézerirányzékos géppuska, amivel Stallone a filmplakáton is pózol, majd később a rosszfiúkat aprítja, egyJatimatic SMG.
 
Mielőtt a Kommandó végén kieresztetné a gőzt a főgonosszal, John Matrix ezredes egy M202A1 FLASH, 4 csövű rakétavetőt használ.
 
Ezt megelőzően pedig egy M60E3 nehéz-géppuskával küldi meg az ellenségeit. Szegények.
 
Ehhez képest Tony Montana kis barátja A sebhelyesarcúban egy teljesen hétköznapi Colt AR-15-ös géppuska, amire egy Cobray CM203-as gránátvetőt szereltek, ez azonban filmes kellék, a fegyvernek ugyanis nincs ilyen kiegészítője a valóságban. A film fegyvermestere azért találta ki ezt a megoldást, mert a forgatáshoz nem tudott megfelelő gránátvetőt szerezni, ezért a M203-ast (ami egy másik fajta puska kiegészítője), felszerelte az AR-15-re.
 
Ahhoz, hogy A taxisofőr, vagyis Travis Bickle kisöpörje a szemetet a new yorki utcákról, sok fegyverre van szüksége. Az alkarjára szerelt, előugrasztható pisztoly egy 22-es Smith & Wesson 61 Escort.
 
A tükör előtt (Hozzám beszélsz?) egy Smith & Wesson M29-essel gyakorol.
 
John Constantine kereszt alakú fegyverének alapja egy Armsel Striker 12/SWD StreetSweeper shotgun.

Kill_Bill_vol._1_(2003)_Quentin_Tarantino.png
Ennyi lőfegyver után jöjjön megint valami más. A Kill Billben a Menyasszony egy Hattori Hanzo szamurájkardot forgat. Érdekesség, hogy Hanzo élő személy volt, mégpedig egy XVI. századi szamuráj és nindzsa-mester.
 
A sólyom bosszúja (A gyilkos héja címen is lehet ismerni) egy nagyon gagyi fantasy, de azért akad benne néhány érdekes fegyver, köztük a főszereplő kardja, amelynek vége kezet formáz, ami egy bűvös ékkövet tart.
 
Ugyanebben a filmben látható egy különleges sorozatlövő nyílpuska is.
 
Szurkálódjunk még egy kicsit. A végén csak egy maradhat, tartja a Hegylakók mondása. Az első filmben Christopher Lambert egy hatalmas skót kardot, ún. claymore-t használ. A XX. században már egy katanája, azaz szamurájkardja van.

Azeem Edin Bashir al-Bakir egy mór harcos, aki Robin of Locksley-t a Szentföldről kísér el hazájába, miután a férfi megmentette az életét. Miután otthonában csak romokat talál, Robin beveszi magát az erdőbe, ahol később a szintén ott bujdosók vezérévé válik. Azeem görbe pengéjű, szaracén kardjára ekkor is számíthat - ami elég rossz hír a ronda boszorkányok számára.

Kicsi ember nagy bottal jár. Mel Gibson állítólag csak 175 cm magas, ezért mindig legalább 10-20 centivel magasabb figurákat játszik. Ha A rettenthetetlenben nem viselt magassarkú csizmát, akkor William Wallace kardja jó másfél méter hosszú bökő.
 
Ami azt illeti, Stallone sem egy égimeszelő (177 cm), ezért ő is nagy fegyverekkel kompenzál. Az első Ramboban egy speciális túlélőkést használt, amit egy arkansasi mester tervezett és készített a film kedvéért. Ehhez hasonló tőrt a második világháborús pilóták viseltek, hogyha lezuhant a gépük (és nem haltak meg), akkor a kés markolatában lévő apró túlélőkészlet segítse őket. A készlet tartalmazott gyufát, horgászzsinórt, horgot stb.
 
Rambo 2-ben már nagyobb hangsúlyt kaptak az egyéb fegyverek, mint például a felcsavarható robbanófejes nyilakat lövöldöző íj.

A moziplakát egyik verzióján pedig Sly egy RPG-7-es gránátvetővel pózol, amire egy PGO-7 látcső van felszerelve.

Evezzünk kicsit más - konkrétan ázsiai - vizekre. Oh Dae-Su egy egészen hétköznapi kalapáccsal esik neki a rosszfiúknak a híres, vágás nélküli folyosó-jelentben az Oldboy című filmben. A szerszám természetesen nem volt valódi, hanem egy gumi-kellék.

Még mindig a térségben maradva, A rajtaütés című indonéz akciófilm második részében az elbűvölő megjelenésű (de nem véletlenül napszemüveget viselő) Hammer Girl szintén két kalapáccsal veszi kezelésbe az ellenséges gengszterbanda embereit. A végeredmény önmagáért beszél.

Támadás a Krull bolygó ellen című sci-fiben szerepelt ez a különleges, csillag alakú, ötágú hajítópenge.

Ragadozó hírhedt plazmaágyúja, amit a vállán visel, célzórendszere pedig összeköttetésben áll a lény sisakjával, a nem túl elegáns "hajszárító" becenevet viseli, mivel az első film forgatás során a stáb kitalálta, hogy ehhez hasonlít leginkább. A földönkívüli lény persze nem csak ezt a fegyverét használja; csuklópengéktől kezdve számtalan szúró- és vágóeszközt visz magával egy-egy vadászatra.

Ha már csuklópengéről esett szó, itt kell megemlíteni Rozsomák adamantium-karmait, melyek anyaga eredetileg csontból állt (lásd a Wolverine Origins c. képregényt), később azonban gazdája egész csontvázát bevonták ezzel a rendkívül kemény és ellenálló fémmel, így Logan szinte elpusztíthatatlan és legyőzhetetlen harcossá vált, és akkor még nem említettem a mutáns öngyógyító képességét. Csak az kár, hogy az eddigi 5 mozifilmben Rozsi annyi belet sem ontott ki összesen, mint egy átlagos képregény egyetlen unalmasabb oldalán.
A karmokat néhány jelenetben számítógéppel rajzolták, máskor viszont különleges, marokba szorítható kellékeket használtak - és csak néha fémet, ugyanis amikor Hugh Jackman először próbálta ki a karmokat (még 2000-ben), első dolga volt megvágni magát, ezért a produkció sürgősen legyártatott egy készlet műanyag-verziót.
(Érdekesség amúgy, hogy egy rajongói filmben Rozsomák összecsapott a Ragadozóval, és ami azt illeti, elég csúnyán el is verte.)

Jesse Ventura összeszedett egy kis barátot a Predator munkálatai alatt, mégpedig egy GE M134 Minigunt (tulajdonképpen ugyanazt, mint amit Arnold a T2-ben használt).

Végetek van, undok férgek! - kiáltotta Lionel a Hullajóban, hogy egy fűnyírógéppel ledarálja a házát ellepő zombikat. A film állítólag minden idők legvéresebb horrorja, mivel a forgatás során több száz liternyi művért használtak el.

Fa testápoló. A Becstelen brigantyk Medve zsidója, alias Donny Donowitz őrmester egy baseballütővel tanítja meg a nácikat, hogy az antiszemitizmus ugyancsak csúnya dolog.

A második részhez kattints IDE.

73 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://filmkockasag.blog.hu/api/trackback/id/tr726477579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

conchita wurst 2014.07.24. 14:10:51

Igen meglepő hogy Cobretti 9 mm-es fegyvert használ, nem a rendes .45öst. Nem illik amerikai hőshöz, mint mondjuk Dirty Harry S and W-je.

Már a Ramboban is nácigyanús volt az M60-nal, most már holtbiztos hogy náci. De hát az olasz vére...

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 14:12:28

@conchita wurst: Talán attól tart, hogy tökön lövi magát, amikor macsó módra az öve mögé dugja a pisztolyt. Egy S&W-nal én sem kockáztatnék... :D

Sárga Pecsenyekacsa 2014.07.24. 20:25:39

Vártam, vártam az Annihilator-2000-et a Beverly Hills-i zsaruból, de nekem kell belinkelnem:
www.imfdb.org/images/thumb/3/3a/Annihlator_2000.jpg/400px-Annihlator_2000.jpg

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:26:24

@Sárga Pecsenyekacsa: húha, erre nem emlékeztem, pedig láttam a filmet, igaz, állati régen.

new by the way 2014.07.24. 20:26:31

ha már SW: hol marad a fénykard?

vagy az Aliensből a Pulse Rifle vagy a Smart Gun?

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:26:57

@new by the way: a folytatásban vannak. Keresd a linket a bejegyzés alján. :)

lutria 2014.07.24. 20:27:09

Azért kíváncsi lennék hogy a klingon Bath'let mennyivel veszélyesebb a használójára mint egy egyszerű borotvaéles szamurájkard vagy nuncsaku.

lutria 2014.07.24. 20:27:49

Azért kíváncsi lennék hogy klingon Bath'let mitől veszélyesebb a használójára mint egy egyszerű szamurájkard vagy

Bambano 2014.07.24. 20:28:08

@Kővári György Márió: biztosan nem lövi magát tökön, mivel a géppisztolyán nagy piros nyíl mutatta, hogy merre lő. Komolyan, a Cobrában, amikor a motelben próbálnak éjjel aludni és ül a fotelben, pucolja a fegyvert, akkor látszik egy képen a nyíl.

A poszthoz:
jóféle fegyver volt a halálcsillagokon is...
meg a robotzsaru se parittyát vett ki a lábából...
clive owen is elég rendeset puskárolt a shoot'em up-ban...

van még itt mit írni, kifutná egy második rész a poszthoz :)

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:29:28

@Bambano: Ha te mondod, elhiszem. :)

Neked is ajánlom a bejegyzés alján lévő linket, ami a poszt FOLYTATÁSA felé néz. Ott még egyszer ugyanennyi fegyverről van szó. :)

Asidotus 2014.07.24. 20:29:43

McLoad a Hegylakóban nem pallost használ.
A pallos valamiért tévesen terjedt el úgy a köztudatban, hogy hosszú, kétkezes kard.
Nem.
Kétkezesnek kétkezes, de nem különösebben hosszú, ám annál inkább szélesebb.
A Hegylakó claymore-t használ, legalábbis ez a neve ennek a skót kardnak.

A Predator, mint idegen lény fegyverzete önmagában megér egy egész ilyen cikket,

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:31:17

@Nűnű: Akkor claymore. Köszi.

Lehet, hogy megérne, de nekem nem ez volt a célom ezzel a bejegyzéssel. :)

JT_Biopower 2014.07.24. 20:31:27

Hogy mi minden fér bele egy rambokésbe, elég megnézni a nagy durranást, de a többi fegyver is elég speckó benne! ;)

vizsla_barat 2014.07.24. 20:32:10

"Ahhoz, hogy A taxisofőr, vagyis Travis Bickle kisöpörje a szemetet a new yorki utcákról, sok fegyverre van szüksége. Az alkarjára szerelt, előugrasztható pisztoly egy 22 mm-es Smith & Wesson 61 Escort."

tenyleg 22 mm-es? Nemtan 0322 cal?

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:33:00

@vizsla_barat: Az adatbázis szerint, ahol ellenőriztem az adatokat, ilyen márka és típus. Ha oda megfelelt, akkor ide is. :)

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2014.07.24. 20:33:10

Tudod mekkora egy 22mm-es fegyver?--mert amiről te írsz az .22, ami durván 5,5mm. Azonkívül sem az SMG, sem az M-16/AR-15 nem géppuska. Csak, ha már fegyverekről írsz,......

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:35:21

@HK417: Nem, nem tudom, de szerintem nem is kell. Egy filmes fegyverekől szóló adatbázisból vettem az információkat. Ha oda megfeleltek, akkor ide is.
Egyszerű civilként szerintem nem kötelességem tudni a különbséget, mint ahogy az átlagos olvasót sem különösebben érdekli, hogy mi számít géppuskának és mi nem. A köznyelvben ez az elnevezés terjedt el, ez alapján tudja az átlagember, hogy miről van szó. Nekem ennyi elég. :)

PPK™ 2014.07.24. 20:36:02

Jó kis összeállítás. Talán még elfért volna Castor Troy fegyvere is :)

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:36:26

@Xeor: És még sok minden más is nyilván. De a lista a teljesség igénye nélkül készült. :)

teotwawki 2014.07.24. 20:36:34

a listára kívánkozik még a Desert Eagle, rengeteg filmben szerepel, de mérete, súlya, hangja és bivalyerős visszarúgása miatt eredeti céljára többnyire alkalmatlan, viszont nagyon hatásosan néz ki, ezért a legtöbbet Hollywoodban adták el kelléknek

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:37:32

@teotwawki: A Desert Eagle-ről több helyen is szó esik, pl. a Robotzsaru vagy a Mátrix kapcsán.
Neked is ajánlom figyelmedbe a bejegyzés alján lévő linket, ami a FOLYTATÁS felé irányul. :)

Kelly és a szexi dög 2014.07.24. 20:37:44

a skótok kétkezes kardja a klémor - ami tényleg olyan mint a pallos

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:38:44

@Kelly és a szexi dög: A köznyelv szerint használt elnevezést használtam, szóval a pallos szerintem elég jól megkülönbözteti ezt a nagy kardot egy "hagyományostól".

Neked is köszönöm. Tehát akkor klémor. :)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2014.07.24. 20:38:52

Hosszú, feleslegesen hosszú cikk.
Egy film nem a fegyverektől lesz jó.
Persze vannak ikonikus fegyverek is, először azt gondoltam, hogy ezekről is fog szólni a cikk, de úgy tűnik a cikkíró csaknem összeszedte az összes filmet, amiben életében fegyvert látott.

Talán csak olyan szűrőt használt, hogy amerikai film legyen, a többi nem érdekli.

Ennyi fegyver, mint amennyit felsorolt a cikk messze nem emelkedik ki. A filmek nagy részét láttam, de a többségük egyáltalán nem a bemutatott fegyver miatt emlékezetes.

A szerző túldimenzionálja ezeknek a fegyvereknek a jelentőségét, csak a töredékük vált valóban "sztárrá" azaz igazán emlékezetessé.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:45:21

@Akitlosz: Semmi nem felesleges csak azért, mert te azt mondod valamire. Az tény, hogy hosszú, de azért, mert alapos akartam lenni, ezért napokat töltöttem a gyűjtéssel és írással. Ha szerinted a munkám felesleges volt... hát sajnálom. Akkor ne olvass. :)

Egy film valóban nem a fegyverekről szól - ugyanakkor nem is mondtam ilyet, nem is sugalltam ezt.
A cikkíró azokat a fegyvereket szedte össze, amiket látott filmben, és valamiért tetszettek neki. Szerintem a cikkíró megteheti, hogy a saját blogjában arról írjon, amiről akar. :)

Hozzáteszem: a cikkíró utálja a fegyvereket és az erőszakot, de mivel olvasottságot akart generálni, olyan témát választott, amire sokan kíváncsiak lehetnek. A cikkíró elérte a célját, mert több mint 17 ezren látták a bejegyzését. :) :): )

Ha figyelmesen megnézed, vannak nem amerikai filmek is, pl. a Leon, a profi, a Distric 9, a James Bond-filmek, a Mad Max stb.
Szerintem a kedves kommentelő nem olvasta el az egész bejegyzést, vagy nem tudja, melyik film amerikai és melyik nem. :)

Nem is akartam kiemelkedni, csak olvasottságot generálni. Ez sikerült, ergo elértem a célomat.

Senki nem is mondta, hogy a fegyverek miatt lennének a filmek emlékezetesek. :)

A szerző semmit nem dimenzionál túl, csak egy listát írt fegyverekről, amik ismert filmekben voltak láthatóak.

A kedves kommentelő véleménye a tudatlanságából fakad. :)

vizsla_barat 2014.07.24. 20:46:22

@Kővári György Márió: ha a hulyeseget copyzzuk akkor az ugy mar koser. Megall a todomany.
A 22-es (pongyola ugye?) egy kispuskloszer-meret. Lattal mar legpuskat? Bucsuba'? A sergo mellett? Na az 4.5 mm szokott volt lenni. Annal egy hangyanyival nagyobb mint Heckler&Koch baratunk irta a 0.22-es kaliber. 22 mm-es loszerrel mar repulogepre lehetne lovoldozni. Ertekelnem,ha a magyar oslakossag a mm es a cm mint nagysagrenddel tisztaban lenne. Mondjuk azt is jo lenne fejbe vesni,hogy Ojropaban 9mm-es a legtobb zsarufegyver. Csak viszonyitasi alapnak.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:48:19

@vizsla_barat: Én nem vagyok fegyverszakértő, és nem is kell annak lennem, hogy cikket írjak fegyverekről, melyek nagy része nem is valódi, hanem a fantázia szülötte.

Te lehetsz akármilyen fegyvermániás, az a te dolgod, egészségedre. Ettől én még azokat az adatokat fogom használni, amiket találok egy hivatalos adatbázisban. Ha valamivel nem értesz egyet, akkor nekik panaszkodj, hogy javítsák az adataikat.

zuiko 2014.07.24. 20:48:34

A Highlander-ben a skótok által használt pallos neve claymore, egy középkori skót kétkezes kard.

Kolléga 2014.07.24. 20:48:47

Az egy rendes Colt 1911-es, amit egy átalakító készlettel alakítanak át 9mm Luger kaliberre alakítanak. A Colt a Gold Cup sorozatot 45ACP kaliberrel gyártja, de 1911-es bemutatása óta több millióféle átalakító, kiegészítő jelent meg hozzá. Egy ilyet 9mm-re alakítani legfeljebb akkor van értelme, ha céllövészetre kell. Az 1911-es hordható cocked and locked, megfeszített kakassal biztosítva. Nem különösebben veszélyes, legfeljebb annyira, mint minden fegyver, amin manuális biztosító van. Éles helyzetben még azt is piszkálni kell, mielőtt használni tudnád.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.07.24. 20:49:50

"Jesse Ventura összeszedett egy kis barátot a Predator munkálatai alatt, mégpedig egy GE M134 Minigunt (ugyanolyat, mint amit Arnold a T2-ben használt)."

Egészen pontosan _ugyanazt_ használták mindketten, ez az egy, filmezésre átalakított példány van.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:51:32

@vizsla_barat: Ott van a bejegyzés alján. 550-en megtalálták...

Petrow 2014.07.24. 20:51:45

Jelölném még:
- Függetlenség napja, President of the US - atombomba
- Mátrix 1-2, Neo + Trinity - Géppisztolyok, shotgun, újra egy gépágyú / Merovingi bérencek - a chateau jelenetben meg géppuskák
- Alien 2, Ripley - kombi lángszóró Vasquez és asszem' Drake - Smart gun

A Star Wars cuccokat nem említem, tuti benne lesznek a következő részben :)

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:52:27

@Petrow: Az ID4 kivételével ezek mind a listán vannak. Te is nézd meg a folytatást; link a bejegyzés alján.

antyg (törölt) 2014.07.24. 20:52:38

Csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy Tony Montana a filmben nem egy Colt AR-15-t használ, hanem egy M16A2 típusú fegyvert, amire szépen fel lehet szerelni az M203-s gránátvetőt. az AR-15 és a M16A2 között nem nagy különbség van, de meg lehet nézni a felső részén lévő "fogantyú" (amivel könnyebb vinni a fegyvert menetelés esetén) kinézetét, valamint érdemes összehasonlítani a csövön lévő műanyag fogantyú részt ami az M16A2 esetén juggatott, a AR-15 esetén barázdált. Azonban az M16A2 esetén a gránátvető felszerelhető, mert tartozéka annak (csak úgy, mint a M4A1-nak (ahoz az M203A2 típus (kis mértékben módosított) szerelhető fel)).

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:53:20

@antyg: Ha te mondod, elhiszem. Mindenesetre az adatbázisban más szerepelt, és én onnan vettem az infót.

Reszet Elek 2014.07.24. 20:53:25

- Egy lézerkard belefért volna. ;-)
- Ha már Kill Bill esetleg Gogo meteor hammerje.
- A Robotzsaruból a rosszfiúk "ágyúja" (Cobra Assault Gun)
- Indiana Jones ostora
- Boba Fett háti rakétája vagy "kábelkilövője"
- Rambo gépágyúja a dzsippen
- A Predator Schaefer őrnagyának ágakból font íja
- James Bond Walther ppk-ja
- Thompson géppisztoly bármelyik gengszterfilmből
- A Terrorbolygó géppuskalába
- Starship troopers "rovarölője"
- A menekülő ember Dynamójának vagy Fireballjának cucca.
- Desperado Quinójának (vagy Campáé?) nagybőgő rakétavetője

Így elsőre ezek ugrottak még be.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:54:47

@Reszet Elek: Az ember úgy mondja, hogy fénykard. :)

És benne van. Lásd te is a bejegyzés alján lévő linket.

És még a felsoroltak közül is akad néhány - de a teljesség igénye nélkül.

Fett hátirakétája nem fegyver.
Indy ostorát sem érzem annak.

Reszet Elek 2014.07.24. 20:54:53

- Egy lézerkard belefért volna. ;-)
- Ha már Kill Bill esetleg Gogo meteor hammerje.
- A Robotzsaruból a rosszfiúk "ágyúja" (Cobra Assault Gun)
- Indiana Jones ostora
- Boba Fett háti rakétája vagy "kábelkilövője"
- Rambo gépágyúja a dzsippen
- A Predator Schaefer őrnagyának ágakból font íja
- James Bond Walther ppk-ja
- Thompson géppisztoly bármelyik gengszterfilmből
- A Terrorbolygó géppuskalába
- Starship troopers "rovarölője"
- A menekülő ember Dynamójának vagy Fireballjának cucca.
- Desperado Quinójának (vagy Campáé?) nagybőgő rakétavetője

Így elsőre ezek ugrottak még be.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.07.24. 20:54:58

bond walther-e vagy a piszkos harry Magnuma nagyon hiányzik. a 2. részben jönnek, ugye?

Valandil 2014.07.24. 20:55:33

Smith & Wesson 61 Escort - nem 22 mm, hanem .22 kaliber -kb. 5,6 mm

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:56:25

@eßemfaßom meg áll: Mert a szerző nem fegyverszakértő, hanem a köznyelvben - talán tévesen, de akkor is elterjedt - kifejezéseket használja. Szerintem az átlagember így is megérti, de azért köszi a linkeket. :)

CyberPunK 2014.07.24. 20:56:37

"A lézerirányzékos géppuska, amivel Stallone a filmplakáton is pózol, majd később a rosszfiúkat aprítja, egyJatimatic SMG."

Géppisztoly és nem géppuska.

"Az első filmben Christopher Lambert egy hatalmas pallost használ"

Claymore a neve, ha már skót.

"Ha A rettenthetetlenben nem viselt magassarkú csizmát, akkor William Wallace kardja jó másfél méter hosszú bökő."

Szintén Claymore. Bökőnek a cigánygyerekek bicskáját hívjuk.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:57:42

@CyberPunK: Lásd az előző hozzászólást.

Igen, köszi, már jelezték hárman a claymore-t.

Igen, én meg tréfás szóként használtam, hogy ne kelljen szót ismételnem (kard, kard, kard, kard...).

conchita wurst 2014.07.24. 20:57:48

Tényleg, kimaradt a Clint Isztvúd, ne már.

Csárlsz Bronzon egyébként a (kis túlzással) nézhető bosszúvágyakban (1-2) még egy .32-es (valószínü S and W) hatlövetüvel osztja az alacsonyrendü életformákat.

Csak később látta meg a fegyvergyártás a reklámlehetőséget a bozontos lengyelben.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:58:26

@conchita wurst: Nem maradt ki. Te is nézzed meg a folytatást; link a bejegyzés alján.

norbert79 2014.07.24. 20:58:38

Továbbiakhoz ajánlok egy weblapot:
www.imfdb.org/wiki/Main_Page

"the Internet Movie Firearms Database"

:-)

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:59:00

@norbert79: Köszi, de ezt az oldalt használtam főleg a lista összeállításához. :)

conchita wurst 2014.07.24. 20:59:21

@Kővári György Márió: Azért írom, mert ez a típu is majdnem mindig .45ös, csak mutatóba van belőle 9es. Ami náci muníció, akár 9 mm Luger-nek, akár 9 mm Parabellunak nevezzük.

'85-86ban kezdték a hadsereg/rendőrség .45öseit 9es Berettákra cserélni.

Az M60as meg a náci MG42-esből lett kifejlesztve, tekintve, hogy a felszabadítók Európában végre megismerkedhettek a technikával.

De a Beretta és a Glock is Hollywoodi filmsztár, gyakorlatilag semmi amerikait nem promóznak max. a Colt1911 mutációit, ide tartozik Cobretti ostora is.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.24. 20:59:59

@conchita wurst: Jaja, lásd pl. X-akták, ahol szintén előszeretettel használtak Glockot és Berettát.

Flankerr 2014.07.24. 21:00:07

1. Szkeptikus voltam a link megnyitásakor, de nagyon szépen összeszedett lista, mindenféle szempontból.
2. A cikk végén a link nem működik.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2014.07.24. 21:02:00

@Kővári György Márió: Ok, nyílván túllihegtem a dolgot, mivel nem szakmai blog vagy! De!!!--az általad hivatkozott adatbázis bizony részletesen tartalmazza az adatokat (pl. assault rifle,pistol, revolver, stb), főleg, hogy a filmesek is kemény profikat használnak a fegyver kollekció összeállításához (hacsak nem valami"zs" kategória illetve a fantasy és hasonlók) Abból az adatbázisból, ahol megkülönböztetik pl. a "pistol" és "revolver" kategóriákat, azért elég pontos adatok nyerhetőek, ugyhogy mivel te erre hivatkozol, igenis fenntartom, hogy nem szép ekkorákat tévedni!
Amúgy a köznyelv igazából géppisztolynak nevezi ezt a kategóriát,..

conchita wurst 2014.07.24. 21:04:53

@Kővári György Márió:

A kaliber vitához.

VAn az európai ürméret méretezés mm-ben, meg az angolszász inchben, hüvelyben (25,4 mm = 1 inch)

Innen a félreértés.

.22=0,22 hüvelyk=cca. 5,56 mm
.30= cca. 7,62 mm
.50 (Desert Eagle v. nehézgéppuska) = 12,7 mm

18. századi muskéták ürmérete = kb. 1 hüvelyk...:)

conchita wurst 2014.07.24. 21:08:45

@Kővári György Márió: Tommy Lee jones a fő Glockos, filozófiája is van hozzá, de ha hinni lehet a filmeknek akkor szinte minden amerikai zsaru cserélt már Glock 17-re v. 19-re. Végül is 17 töltény nem 6, gecó!

Amúgy kösz a munkát és a gyüjtést, legközelebb linkelj is pár részletet a show kedvéért, mint én:

DeNiro+SámuelELdzsekszon

CyberPunK 2014.07.28. 13:13:22

@Kővári György Márió: Kb 100 féle kard volt eddig a történelemben világviszonylatban, nem véletlenül nevezik őket másképp. Hülyén nézne ki, ha cikkben a szereplőket is csak leembereznéd.. :)

Amikor írtam akkor kettő hozzászólás volt a blogon összesen, ha előmoderációt alkalmazol, akkor dolgozni is kéne, és akkor nem kapod meg ugynaazt ezerszer. Na jó, blog.hu-n de. :)

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.28. 13:16:13

@CyberPunK: Az előmoderáció mindenképp marad, mert a trollok nagy részét talán elriszatja, hogy nem automatikusan jelennek meg a baromságaik. :)

A kritikát elviselem, amennyiben emberi módon fogalmazzák meg, szóval csak azért nem törlök valamit, mert nem értek vele egyet.

new by the way 2014.07.28. 13:19:24

köszi, valóban nem vettem észre a következő oldalra mutató linket az első oldal alján :)

de szeretnék pontosítással élni az Aliens Smart Gunja kapcsán: igazából II. vh-s német MG42-esekből készítették őket (az előbb direkt előszedtem az Alien Tetralógiát, és megnéztem ismét az erre vonatkozó részt.)

conchita wurst 2014.07.28. 13:21:40

@Kővári György Márió: És nagyon nagyon meg fognak sértődni a Heckler and Kochnál és a SIG-nél hogy egy fegyverük sem fért ide (a másik oldalt még nem néztem).

Csak a Die Hard 1-ben H and K MP5 géppisztollyal nyomta le Karl-t a főnácit akinek H and K P7 (vagy P9) félautomatája vót.

Kővári György Márió · http://filmkockasag.blog.hu/ 2014.07.28. 13:22:15

@conchita wurst: Sértődjenek. :)
A cikknek nem az volt a célja, hogy a valaha volt összes fegyvert felsorolja, ami filmben látható volt.

Lacusch69(Sch.Lacika) 2014.07.30. 21:26:17

A Die Hard 1-ben Bruce Willis és a halálos fegyver 1-ben Mel Gibson ugyanazt a Beretta 92F-et használta (mármint ugyanazt a példányt)
süti beállítások módosítása